30 Nisan 2018 Pazartesi

Roka Salatası Tarifi

Kaynak: Yemek.com

        Dün eşimin yeni okulundaki arkadaşlarını evimize yemeğe davet ettik.Evimize ilk defa gelecek olan misafirlerimiz için güzel bir sofra kurmak istiyordum.Ana yemeğimizi balık olarak belirlemiştik.İşin en kolay yanını bulduktan sonra sıra işin en zor yanı olan Balık ile gidecek mezeleri ve salataları hazırlamaya gelmişti.Yemek tariflerini seçerken sıradan tarifler olmasın istiyordum.
Geçtiğimiz günlerde arkadaşım bebeği için yemek tarifleri bulmakta zorlandığından ve daha sonra yemek.com'un tariflerini keşfettiğini ve  bebeği için buradan yemek tarifi önerilerine baktığından bahsetmişti.Bende misafirelerimize hazırlayacağım yemek tarifleri için arkadaşım sayesinde keşfettiğim yemek.com'un sayfasında gezinmeye başladım.Bu siteyi ilk keşfettiğimde yemek tariflerini esprili bir dille vermesi çok dikkatimi çekmişti.Tamda benim soframa uygun önerilerin olduğu Balık mezeleri kategorisine denk geldim.Tüm sofrayı buradaki tariflerle donattım diyebilirim.Çorba olarak mercimek çorbası mezelerden acılı ezme,haydari, salata olarak roka salatası,  patlıcan kuleleri ve ara sıcak olarak çibörek  soframın favorilerindendi.Laf aramızda Çibörek'in yapılışına da sitenin Youtube kanalından bakmıştım.
Roka Salatasını ilk defa denedim ve inanılmaz sevdim.Kalabalık yemekli sofraların en zor yanı hazırlanma aşamasıdır. Çoban salata yapmak vakit alabilir bu yüzden zamandan kazanmak için ve misafirlerinizin de seveceği değişik bir lezzet olarak roka salatasını denemenizi tavsiye ederim.Bu kadar salatadan bahsetmişken tarifi vermeden geçmeyelim.

Roka Salatası Tarifi
Malzemeler
1 demet roka
6 adet cherry domates
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
5-6 ince dilim parmesan peyniri
Sosu için
1 yemek kaşığı balzamik sirke
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 çay kaşığı karabibir
Rokaları koparma yöntemi ile parçalara ayırın ,içerisine 4 parçaya ayırdığınız cherry domatesleri ekleyin 1 yemek kaşığı kavurduğunuz dolmalık fıstıkları içerisine ilave edin . Son olarak ince dilim parmesan peynirini salatanın üzerine bırakın ve sosunu ilave edip karıştırın.

İşte size benim yaptığım roka salatam :) Sitedeki görsel ile çok benzememiş mi ?






1 yorum: